sâmbătă, 16 ianuarie 2010

niemierower

O interesantă idee a L.B., preluată de Centrul de Istorie a Evreilor, prezentarea în faţa studenţilor şi masteranzilor de la filosofie a rabinului Niemierower. Personalitate cu totul excepţională în erudiţie şi gândire, nu mă mir că L.B. şi-a făcut un ţel în viaţă de a -l face cunoscut. Întrebarea care mi--o pun, de fapt am pus-o şi prof. Vasile Morar care a condus această întâlnire- în ce măsură studenţii au suficiente cunoştinţe de iudaism pentru a înţelege tot ceea ce li s-a prezentat, deoarece prelegerile ( trei) au fost scurte , probabil ca să capteze atenţia ascultătorilor şi au dat o imagine aproximativă, în mare despre cine a fost şi ce a făcut Niemierower au înţeles mai mult cei care ştiu câte ceva despre iudaism, curentele existente, sionism etc. Prof. Morar m-a asigurat că studenţii au cursuri de etică în care se vorbeşte şi de etica iudaică, unii se preocupă şi de raportul dintre iudaism şi creştinism. totuşi, mă îndoiesc că marea masă a studenţilor care au fost acolo, au fost cu adevărat interesaţi de subiect. Cred că le este complet străin, aceasta dacă ţinem cont de faptul că şi dintre evrei foarte puţini ştiu ceva despre Niemierower, eventual îi cunosc numele. Mi-ar părea bine dacă aş greşi. Sigur, a fost foarte bine că am ieşit în lume, întotdeauna am spus - şi nu numai eu-că acele conferinţe interesante despre probleme de iudaism sau de istorie, organizate acum la JCC nu trebuie să fie adresate numai nouă, ci neevreilor. Sunt câţiva care vin, le place să participe, sunt chiar entuziaşti, dar numărul lor este prea mic. Din păcate...Se pare că n-am găsit încă modalitatea în care să-i atragem

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu