joi, 21 ianuarie 2010

tinerii

Am primit câteva comentarii legate de alegeri., respectiv de tineri. Edi afirmă că a lucra la comunitate ca tânăr pentru a face educaţie iudaică este o mare provocare. Este adevărat, este mai mult decât o provocare, e o luptă de Sisif, deoarece nu ştii dacă vei ajunge la culme în condiţiile de la noi, cu o populaţie evreiască în declin. (Îmi place optimismul preşedintelui Vainer privind menţinerea evreimii încă vreo două generaţii. Mie îmi convine, o să aibă cineva grijă şi de mine când nu voi mai putea sta în picioare sau nu voi mai şti de mine, dar nu ştiu dacă o să se întâmple chiar aşa).Dar mă gândesc că educaţia iudaică se poate realiza şi în sistem de voluntariat, iar tinerii ar putea să-şi urmeze cariera pentru care s-au pregătit într-un alt orizont, mai larg. Sigur, nu în perioadă de criză când e greu să-ţi găseşti un loc de muncă, ci în cea normală. Cineva ar putea replica - şi revista s-ar putea scoare pe bază de voluntariat şi nici nu aş şti ce să răspund. Da, este adevărat, şi cred că ar exista chiar unii dintre colegii mei care ar şi accepta ideea. În ceea ce priveşte intelectualitatea evreiască, ceva este adevărat în ce spune Edi. Poate unii dintre ei nu se mai simt evrei, poate într-o perioadă istorică- şi nu vorbesc de cea a legilor rasiale, ci de cea comunistă -, li s-a impus evreitatea, au fost tacit discriminaţi, degeaba şi-au schimbat numele, se ştia cine erau ,iar acum nu mai vor să ştie de acest lucru. Dar la alţii, eu susţin că este valabil ce-am spus - viaţa lor, afirmarea lor s-a desfăşurat în mediul mai larg, românes şi vor să rămână acolo.
Revenind la alegeri, este nevoie de tineri nu numai ca delegaţi dar şi în conducerea Federaţiei. Şi cred că am avea de unde alege. totul este ca ei să înţeleagă că această calitate implică prea puţine satisfacţii şi mai multe bătăi de cap, reproşuri, suspiciuni. Dacă sunt gata să accepte,cu atât mai bine. Eu îi voi vota.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu